czwartek, 10 grudnia 2015

SKOJARZENIA

Chyba każdy zna grę w skojarzenia :). Dlaczego nie moglibyśmy jej wykorzystywać do nauki ?? 
Ja nie widzę przeszkód ! Moim zdaniem jest to jedna z najbardziej efektywnych metod.
Gdy byłam małą dziewczynką i chodziłam jeszcze do podstawówki, uczyłam się bardzo często z moją mamą. Nie raz było mi ciężko coś zapamiętać, ale mama znała sposób, który zawsze działał i działa do teraz. Kiedy miałam problem np. z zapamiętaniem daty dzieliłam ją na pół. Dla przykładu podam datę uchwalenia Konstytucji marcowej- 1926. Pierwsze dwie liczby (19) to XX w, czyli w tym, w którym się urodziłam. Ostatnie dwie (26) - dzień, w którym się urodziłam. I tak o to moja data urodzin 26.05.1994 r. pomogła mi zapamiętać tak ważne historycznie wydarzenie.
Tą metodę można wykorzystywać do każdego przedmiotu oraz w życiu codziennym, jak kto woli.
Drugim przykładem może być słowo łac. chamaecyparis- czyli cyprysik. Jako że chodziłam do technikum architektury krajobrazu musiałam się uczyć m.in. nazw roślin po polsku i po łacinie. Ale jak zapamiętać taką nazwę ?? Podzieliłam sobie to słowo na trzy mniejsze: cham, plecy i Paryż. Pierwsze słowo, jako że „cham” jest w tym przypadku odmienione, zapamiętałam zdaniem: „Nie lubię tego chama.” Plecy posłużyły mi do zapamiętania następnej części- wzięłam trzy ostanie litery z tego słowa i tak zapamiętałam „ecy”. I słowo Paryż- po angielsku Paryż to „Paris”. I tak o to stworzyłam jedno słówko „CHAMAECYPARIS”.
Używam tej metody zawsze i w każdym przypadku. POLECAM TĘ METODĘ !! Wiecie, że jak nabierzecie wprawy to jesteście w stanie szybko nauczyć się materiału ?? Na przykład kiedyś miałam do nauki bardzo dużo materiału z historii. W tym dniu kończyłam późno, a w dodatku poszłam na obowiązkowe w tym dniu zajęcia z pierwszej pomocy na kursie z prawa jazdy. Skończyłam o 19, a zanim dojechałam do domu i zjadłam obiad była godzina 20. Na następny dzień miałam sprawdzian. Tyle materiału do nauki i to mojego znienawidzonego przedmiotu ?? To nie może się udać… Ale podeszłam do tego na spokojnie i mimo wszystko wierzyłam, że mi się uda. Wykorzystując tę metodę skojarzeń opanowałam cały materiał w niecałe 2 godziny !! Następnego dnia okazało się, że moje koleżanki uczyły się od 16 do również 22 i nie były w stanie nauczyć się wszystkiego. A wiecie czemu ?? Bo „wkuwały” na pamięć i nie wykorzystywały metod, które ułatwiłyby im naukę, chociażby skojarzeń- nauka przez zabawę ?? Czemu nie :D. Zawsze jakieś urozmaicenie :).

TĘ MEDOTĘ STOSUJĘ OD DZIECIĘCYCH LAT I POLECAM JĄ ZE WSZYSTKICH INNYCH SPOSOBÓW !! SKOJARZENIA RZĄDZĄ !! <3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz