piątek, 11 grudnia 2015

Inny rodzaj skojarzeń

Ostatnio napisałam jak zapamiętać jakąś datę, czy słowo, przy pomocy innych słów lub wykorzystując cyfry kojarzące nam się z docelową datą, by stworzyć całość. Ale to była tylko część.
Dzisiaj napiszę drugi tekst dotyczący skojarzeń, ale dopełniający poprzedni.
Dobrym sposobem jest zobrazowanie sobie słówka, które chcemy zapamiętać. Dla przykładu podam słówko ang. fall upadać. Słowo fall kojarzy mi się z falą. Wyobrażam sobie w myślach dużą falę, która płynie przed siebie, po czym załamuje się i upada, jak zresztą każda fala. Dzięki zilustrowaniu sobie mini scenki w myślach zapamiętałam to słowo bez problemu do dzisiaj.
Drugim przykładem może być epoka antyku, czy średniowiecza z języka polskiego. Antyk kojarzy mi się z czymś starym. A jak stare to sięga czasów stworzenia świata przez Boga, lub bożków greckich, czy rzymskich, bo najpierw musiał powstać świat. Wyobrażałam sobie jak Bóg, lub bogowie tworzy świat. Średniowiecze kojarzy mi się z zamkami. Wyobrażałam sobie jak rycerze walczą o swoją ukochaną oraz kościoły pełne ludzi śpiewających śliczne piosenki religijne jak np. Bogurodzica.
Czegokolwiek się uczę próbuję sobie wyobrazić jakąś sytuację, by podczas egzaminu móc wrócić do scenki, o której myślałam.
Ta metoda również jest skuteczna- w końcu to jest dalej zabawa :D. Próbujcie, a nie dość, że poprawi się wasza pamięć i szybciej zapamiętacie, to jeszcze wzrośnie wasza kreatywność :) POWODZENIA !! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz